הכנת עוגת תפוזים מיוחדת

הכנת עוגת תפוזים מיוחדת

בואו נגיד את האמת, החגים זה הזמן של כל אחת ‘להפציץ’. זה הרגע בו אפשר להוציא את היכולות הקולינריות של כל הבשלנים והבשלניות הביתיים ולהביא אותה בגדול. עוגת תפוזים היא כמעט ‘חובה’ בשולחן החג של חגי תשרי. לא רק שהחגים ממוקמים בסתיו, עם הופעתם של פירות ההדר הראשונים, המבשרים את בואו של החורף, אלא שעוגת תפוזים היא עוגה קלילה ונעימה, בקיצור, מה שכולנו מחפשים, בסוף ארוחת חג עמוסה במנות נפלאות או בבוקר החג, עם כוס תה מהבילה. 

על הטיפים שלנו להכנה של עוגת תפוזים מנצחת, תקראו כאן. 

כמה טיפים לעוגת תפוזים קלאסית 

אז נתחיל בכמה מילים על עוגת התפוזים הקלאסית. בגדול, אנחנו מדברים על עוגה בחושה אותה אפשר לבחור להכין בכמה דרכים. האתגר של עוגות בחושות הוא תמיד למצוא את הנקודה המדויקת, בין אפייה של עוגה אוורירית יחסית, לאפייה של עוגה דחוסה. עוגה אוורירית מדי תהיה עוגה מתפוררת, כזו שלא נותנת את התחושה המענגת של ביס מעוגה רכה ורטובה, מהצד השני, עוגה דחוסה מדי, יכולה להרגיש כמו ‘עוגת חנק’. 

  1. יש כל מיני דרכים להכין עוגת תפוזים אוורירית, אם באמצעות שימוש באבקת אפייה או הקצפה של ביצים. מה שחשוב לזכור, זה שעוגת תפוזים לא תהיה מושלמת בלי מיץ תפוזים סחוט טבעי. למה? כי רק לתפוזים טבעיים יש את הטעם המעורבב הזה, של מר, מתוק וחמוץ, מה שהופך את העוגה לטעימה במידה ולא ‘מתוקה מדי’. אל תשכחו כמובן, תפוזים טריים ואיכותיים, זה מה שעושה את כל ההבדל בין עוגה בינונית לעוגה מושלמת. 
  2.  טיפ נוסף, אל תשכחו לחמם את התנור מראש. זה גם יחסוך לכם זמן באפייה וגם, יבטיח שהעוגה תצליח להתרומם. כאשר אנחנו מחממים את התנור ביחד עם העוגה בפנים, אנחנו למעשה פוגעים בתהליך האפייה של העוגה שתצא יבשה מדי כתוצאה מכך. 
  3. זכרו, תמיד עדיף לאפות עוגה בתבנית רב פעמית. למה? כי תבנית חד פעמית מפזרת את החום בצורה אחידה ולמעשה מאפשרת אפייה מדויקת של העוגה. אנחנו יודעים, זה כל כך נוח לאפות בתבנית רב פעמית, אבל, אם אתם רוצים לשמור על הסביבה ובעיקר, אם אתם רוצים שהעוגה תצא מושלמת, אל תוותרו על אפייה בתבנית רב פעמית. 
  4. אפשר להוסיף לעוגה מה שרוצים. סירופ, אגוזים, בננות, שוקולד אפילו. המתכון הוא בסיסי בלבד, אבל את הטעם אפשר לגוון בכל מיני דרכים יצירתיות. 

מתכון לעוגת תפוזים קלאסית 

מצרכים: 

  • 2 ביצים
  • שליש כוס סוכר 
  • חצי כוס מיץ תפוזים סחוט טבעי 
  • קליפה מגורדת מחצי תפוז 
  • כוס קמח לבן 
  • כפית גדושה אבקת אפייה 
  • לזיגוג למעלה: 2 כפות אבקת סוכר וכף מיץ תפוזים. 

הוראות הכנה: 

  • לחמם תנור ל180 מעלות ולקחת תבנית אינגליש קייק מלבנית ומשמנים אותה .
  • במטרפה ידנית או מיקסר מקציפים את הסוכר והביצים לתערובת בהירה ותפוחה. ( לא צריך להפריד ביצים)
  • בקערה נוספת מערבבים קמח ואבקת אפייה. 
  • מערבבים קלות את המצרכים יחד, לא הרבה, כדי לא לפגוע באווריריות של העוגה. מכניסים את העוגה לחצי שעה, עד שקיסם הננעץ בתוך העוגה יוצא יבש. 
  • מערבבים שתי כפות אבקת סוכר עם כף מיץ תפוזים. המתינו עד שהעוגה תצטנן על השיש ורק אז שפכו את הסירופ. אחרת, החום יפרק את אבקת הסוכר והזיגוג היפה לא יבריק את העוגה כנדרש. 
מגשי פירות מושלמים

מגשי פירות מושלמים

לכל מגש פירות אנחנו לא רק מכניסים את הפירות הטריים ביותר, אלא אנחנו מכניסים אהבה לעיצוב מיוחד, רגש מיוחד ויותר מהכל יוצרים את שילוב הטעמים הטוב ביותר. מגשי פירות הם לא עוד טרנד עבורנו, הם דרך חיים ואנחנו מאמינים שמגשי הפירות שלנו יהיו הדבר המושלם שלכם לכל אירוע, מתנה ואפילו להינות מבוקר מושלם של פירות בריאים במשלוח מהיר עד הבית.

Call Now Button054-8023684 Skip to content