איזה פירות טובים לעצירות?

מגשי פירות ברמת גן

עצירות ללא ספק מהווה בעיה קשה ביותר. מדובר על הפרעת עיכול אשר מציקה מאוד לרבים ויכולה גם לפגוע בבריאותם. כ20 אחוזים מהאוכלוסייה סובלים ממנה באופן כרוני וכ50 אחוזים יסבלו דווקא בפרקי זמן שונים כגון: אחרי חג הפסח. חשוב לדעת כי מרבית הסובלים יהיו דווקא נשים. 

ההגדרה הרפואית לעצירות מתייחסת לקושי בהתרוקנות, כאשר התדירות ומספר היציאות אשר כרוכות במאמץ. ישנם גורמים שונים לעצירות אך חשוב לדעת כי במרבית המקרים היא נגרמת בגין תזונה לקויה, אכילת מזון שיש בו מעט מדי סיבים תזונתיים וכן מיעוט בפעילות גופנית. 

על אף שבבתי המרקחת ורשתות הפארמים ניתן למצוא תכשירים שונים והמלצות לדברים טבעיים כאלה ואחרים שיסייעו לכם לטפל בעצירות, חשוב מאוד שתדעו כי שינוי תזונתי הוא המפתח לפתרון לעצירות שלכם. את השינוי המדובר כדאי להתחיל במחלקת הפירות.

איזה פירות יסייעו לעצירות?

הנה כמה מהפירות שיסייעו לכם אם אתם סובלים מעצירות:

ראשית כל שזיפים טריים או מיובשים. יש בהם פיטוכימיקל בשם איסטין אשר נחשב לחומר משלשל שמגביר ומעודד את התנועתיות של המעיים. מלבד זאת בשזיפים מיובשים יש כמות משמעותית של סיבים תזונתיים.

כמו כן, כדאי מאוד לאכול תאנים טריות או מיובשות. בתאנים יש כמויות גבוהות ביותר של סיבים תזונתיים, גם בפרי הטרי אך בכמות גדולה יותר דווקא בפרי המיובש. מעבר לכך יש בהן חלבון בשם מוצין אשר מסייע בריכוך היציאות ומשמש מעין משלשל טבעי.

עוד פרי שטוב לעצירות הוא תמר הינדי. מדובר על פרי חמוץ מתוק שיש לו צורה של שעועית. הוא מקובל מאוד במטבח ההודי ומשתמשים בו כתבלין. ברפואת איורוודה ההודית הוא משמש גם לטיפול בעצירות ולהפרעות עיכול נוספות. בשנים האחרונות הוא נחקר באופן מדעי ויש בו ריכוז גבוה של חומצות שמזרזות את העיכול.

פרי טוב נוסף הוא אננס. מדובר על פרי מתוק וטעים ובמקביל יש בו אנזים בשם ברומלין אשר משתתף בתהליך של פירוק חלבונים. האנזים אשר מופק מהפרי הטרי מצוי גם בתוספי תזונה שניתן לרכוש בבתי מרחקת ופארמים.

עוד פרי שטוב לעצירות הוא פפאיה, מדובר על פרי פחות מוכר אך אהוב מאוד במטבח התאילנדי. בפרי המדובר יש אנזים בשם פפאין אשר משתתף בתהליך של פירוק חלבונים ועל כן משתמשים בו בתעשיית המזון לצורך ריכוך של בשר. כמו כן מייצרים ממנו גם תרופות מסוימות הרלוונטיות עבור כאבי בטן. 

עוד פרי שכדאי לכם לאכול אם אתם סובלים מעצירות הוא קיווי. מדובר על פרי חמצמץ שמכיל לא מעט ויטמינים ועל כן הוא נחשב לסופרפוד. הוא מתאים מאוד לצורך מניעת עצירות וזאת בשל הסיבים התזונתיים שיש בו וכן משום שהוא מכיל אנזימים בשל אקטינדין שמסייע בעיכול חלבונים שונים וקיוולין אשר תורם לפעילות התקינה של הריריות במעיים ובריאות המעיים.

מה תעשו אם הפירות לא סייעו לכם?

אם צרכתם את הפירות המדוברים אך אתם עדיין סובלים מעצירות, חשוב שתדעו כי ישנם פתרונות שיכולים לסייע לכם ולהקל עליכם, כאשר אחד מהפתרונות הללו הוא: נרות גליצרין. מדובר על נרות שיש להשתמש בהם באופן רקטלי, כאשר הגליצרין מהווה חומר משלשל היפר אוסמוטי. על ידי פעילות של מים חוזרים למעי הגס, נוצר גירוי מקומי וכך הצואה מתרככת, הוא מזרז את הפעילות של המעיים והוא מקל בהתרוקנות. מדובר על טיפול יעיל מאוד במקרה של עצירות של כמה ימים שאין בה הקלה גם לאחר אכילת פירות ושינוי תזונתי.

מגשי פירות מושלמים

מגשי פירות מושלמים

לכל מגש פירות אנחנו לא רק מכניסים את הפירות הטריים ביותר, אלא אנחנו מכניסים אהבה לעיצוב מיוחד, רגש מיוחד ויותר מהכל יוצרים את שילוב הטעמים הטוב ביותר. מגשי פירות הם לא עוד טרנד עבורנו, הם דרך חיים ואנחנו מאמינים שמגשי הפירות שלנו יהיו הדבר המושלם שלכם לכל אירוע, מתנה ואפילו להינות מבוקר מושלם של פירות בריאים במשלוח מהיר עד הבית.

Call Now Button054-8023684 דילוג לתוכן